mar 09 Mai 2017 - 19:30
Faculté d'Architecture La Cambre Horta - Cafétaria sur cour
19, place Flagey

Conférence FELT

Rencontre 5 du cycle 8 des Ateliers Nocturnes. Thème : référence.

Pour leur 5ème conférence du cycle 8 intitulé "référence" les Ateliers Nocturnes vous proposent de découvrir le travail de la jeune agence d'architecture gantoise FELT, fondée en 2014 par Jasper Stevens et Karel Verstraeten.

FELT architecture & design was founded in 2014 by Jasper Stevens and Karel
Verstraeten. They teamed up after being awarded the Interieur Award for their project Behind the Curtain. In the same year, the office won an Open Oproep competition for a primary school in Zarren.

Jasper Stevens (Ghent, 1985) graduated in Architecture and Urbanism at the University of Ghent, Belgium and at the Universidad Politecnica in Valencia, Spain. He worked for 360 architects and Wiel Arets Architects (Nl). In 2014 he obtained a PgD in Product Design at the University of Leuven, Belgium.

Karel Verstraeten (Ghent, 1985) graduated in Architecture and Urbanism at the
University of Ghent. He worked as a project architect for 51N4E, in 2010 he won the
Meesterproef and got selected to design a youth center in Ghent.