jeu 07 Février 2019 - 9:15
Rue de l’Ermitage 55

The city as a garden

Thilo Folkerts, (100Landschaftsarchitektur) Berlin

Comment les architectes paysagistes créent-ils les paysages du futur, à quels enjeux doivent-ils répondre ? En partenariat avec le CIVA dans le cadre de l’exposition Designed Landscapes, la Chaire paysage de la Faculté d’architecture La Cambre Horta, ULB propose trois moments de rencontre pour aborder ces questions. Le premier porte sur la réinvention du jardin (Thilo Folkerts, Berlin), le deuxième aborde la créativité au travers de la gestion des parcs (Marti Franch, Girone, 14.03.19), le troisième invite une dizaine de créateurs bruxellois à débattre des futurs paysages bruxellois (21.03.19).

How landscape architects design future landscapes ? To which challenges should they respond ? In partnership with Civa, within the framework of the exhibition Designed Landscapes, the Chair of Landscape of the Faculty of Architecture La Cambre Horta ULB, proposes three public Talks to tackle those questions. The first talk deals with the reinvention of the garden (Thilo Folkerts, Berlin, 07.02.2019), the second talk adresses creativity in park maintenance (Marti Franch, Girona, 14.03.2019), the third talk invites a dozen of designers to debate the making of Brussels future landscapes (21.03.2019).